نکات بسیار مهم قبل از خرید آرشه ویولن (حتما بخوانید!)
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

براي يک ويولنيست کيفيت مناسب آرشه و ويولن ضروري است تا آهنگ هاي زيبا و الهام بخش بزند. در اين مطلب يک راهنماي خريد آرشه ويولن کامل را در اختيارتان قرارر ميدهيم تا به راحتي بتوانيد آرشه مخصوص خود را خريد کنيد.

موارد ضروري هنگام خريد آرشه:

مهمترين معياري که بايد در نظرگرفته شود اين است که آرشه به راحتي در دستتان قرار گيرد و همچنين صدايي است که هنگام استفاده از آن توليد ميشود:

1-وزن و تعادل آرشه بايد طوري باشد که مانند امتداد طبيعي دست و بازويتان باشد. به وزن واقعي آرشه توجه کنيد (متوسط وزن آرشه 60 گرم است)، اما نکته ي مهم تر اين است که هنگام نواختن با آن احساس راحتي ميکنيد يانه. چند تا از آنها را امتحان کنيد از legato تا staccato.

2-به تفاوت صداي آرشه ها توجه کنيد. اگر نميتوانيد تفاوت صداي دو آرشه را تشخيص دهيد و فکر ميکنيد صداي آنها با هم يکي است، يک نوع ارزانتر برداريد. هر ماه يک آرشه ي گرانتر امتحان کنيد و تا تفاوت صداي آنها را متوجه نشديد خريد نکنيد! موادي که براي ساخت آرشه استفاده ميشود مستقيما برروي صداي آن تاثير ميگذارد. 

3- شکل آرشه هم برروي سختي آن تاثير گذار است. بيشتر آرشه ها حالت گرد دارند که انعلاف پذيرترند و آرشه هاي هشت ضلعي سفت تر از گردها هستند. آرشه هايي که خيلي نرم هستند هم وضوح کمي دارند که بيان و تکنيک را به درستي نشان نميدهند. 

در مورد مواد سازنده ي آرشه چه چيزي بايد بدانيد؟

ادامه توضيحات را با مراجعه به لينک اصلي زير بخوانيد:

نکات بسيار مهم قبل از خريد آرشه ويولن





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: