هارمونیکا چیست؟ از کجا با بهترین قیمت خریداری کنیم؟
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

هارمونيکا يا همان سازدهني چند وقتي است که در کشور رواج گرفته و به دليل سادگي حمل و زيبايي و گوش نواز بودن در ميان هنرآموزان بسيار محبوب شده است. در اين مقاله به شما مي گوييم که اصلا هارمونيکا چيست و از کجا با بهترين قيمت خريداري کنيد؟

هارمونيکا چيست؟

در ويکي پديا مي خوانيم که: سازدهني يا هارمونيکا (به انگليسي: Harmonica) جزو سازهاي بادي است و در خانواده? سازهاي زبانه آزاد (Free Reed Instruments) قرار مي‌گيرد.  توليد صوت در اين نوع سازها نتيجه ارتعاش يک زبانه (Reed) از جنس فلز است که تنها يک سر آن به بدنه ساز متصل شده و انتهاي ديگرش مي‌تواند آزادانه حرکت کند. به ارتعاش درآمدن اين زبانه‌ها در اثر عبور جريان هوا موجب توليد صداي ساز مي‌شود.

انواع مختلف هارمونيکا بطور ريز:

1) کروماتيک

2) دياتونيک

3) ترمولو

4) اکتاو

5) ارکسترا

اما ساز دهني ها بر اساس قابليت هاي مختلف و جنس صدايشان به 3 دسته ي دياتونيک،کروماتيک و ترمولو تقسيم بندي ميشوند:

Diatonic harmonicas-1-سازدهني دياتونيک

معمول ترين سازدهني براي سبک هاي pop,blues و folk دياتونيک ميباشد. به لطف وجود تکنيک بندينگ (Bending) ، نوازنده مي تواند برخي از فواصل نيم پرده را نيز که در حالت عادي جزو نت هاي سازدهني دياتونيک نيستند اجرا نمايد و در واقع استفاده از اين تکنيک براي نواختن سازدهني دياتونيک امري بسيار متداول مي باشد . همچنين اگر نوازنده اي بر تکنيک Overbending هم تسلط پيدا کند ، مي تواند ساير فواصل کروماتيک را با اين نوع سازدهني اجرا نمايد و در واقع نت هاي گام کروماتيک (Chromatic Scale) را بر روي سازدهني دياتونيک بنوازد . البته اين تکنيک از تکنيک هاي پيشرفته نوازندگي محسوب مي شود که تسلط يافتن بر آن قدري دشوار است. سازدهني دياتونيک يک انتخاب عالي براي مبتدي هاست و بيشتر مربي ها سازدهني 10 سوراخه دياتونيک را براي شروع توصيه ميکنند.

ادامه توضيحات را در لينک زير بخوانيد:

هارمونيکا چيست؟ از کجا با بهترين قيمت خريداري کنيم؟





:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: