نکات بسیار مهم برای خرید سیم گیتار که باید بدانید (راهنمای کامل)
نوشته شده توسط : نجوا ترکی

همه ي گيتارها سيم دارند و به آن نياز دارند اما به دليل اينکه انواع بسيار گوناگوني از سيم ها (بيش از 14 شرکت مطرح) در بازار وجود دارد ممکن است گيج شويد که کداميک را خريداري کنيد.در اين مطلب ما يک راهنماي کامل که قبل از خريد سيم گيتار بايد مطالعه کنيد را در اختيارتان قرار مي دهيم. دقت کنيد و باز هم دقت کنيد هيچ مدلي را نمي توان براي کسي پيشنهاد داد و انتخاب سيم گيتار فقط با کمک فاکتورهاي گفته شده در بالا و توسط خود شما بايد انتخاب شود. اين موضوع بسيار مهم است. بسياري از مردم اهميت و نقش حياتي سيم هاي گيتار را ناديده ميگيرند. سيم ها باعث صدا و احساس و نواختن بهتر مي شوند. سيم هاي قديمي باعث ايجاد مشکل در صدا و تون هاي گيتار ميشود در حالي که سيم هاي جديد ميتوانند به صداي گيتار شما زندگي جديد ببخشند و آن را بهتر کنند. صداي گيتار خود را به بهترين نحو حفظ کنيد. در ادامه ما به شما در درک دنياي سيم هاي گيتار کمک ميکنيم:

اندازه سيم:

دو فاکتور مهم تون صدا و پخش صداي گيتار اندازه (سبک و سنگيني) سيم است که تفاوت هاي واقعي در صداي گيتارتان ايجاد ميکند. اندازه به ضخامت سيم اشاره ميکند. نوازنده ها معمولا سايز اولين سيم (E بالا درتونظيم استاندارد) را بيان ميکنند. براي مثال وقتي نوازنده اي ميگويد من از 10S استفاده ميکنم يعني اندازه ي اولين سيم.010 است.

خب اندازه ي سيم هنگام خريد چگونه به کارتان مي آيد؟ انتخاب اندازه ي سيم کاملا شخصي و براساس سونيک (Sonic) ، سبک نواختون و ابزار هاي خاص است. بعضي از مبتدي ها ممکن است سيم هاي سبک تر را انتخاب کنند چون با آنها راحتترند. نوازنده هاي باتجربه هم سريعا اولويت خود را انتخاب ميکنند. توجه کنيد تغيير اندازه ي زياد سيم ها ميتواند نياز به تونظيم دسته يا پل-خرک- داشته باشد.

ساختار سيم

ادامه مطلب را با کليک بر روي لينک زير بخوانيد:

نکات بسيار مهم براي خريد سيم گيتار که بايد بدانيد





:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: